Fiza, 19. I love Allah. I love Rasulullah. I love Islam. I love my family and friends. I love Malaysia. Still trying to be a better daughter and muslimah. Thanks for dropping by :-)

Sunday, July 22, 2012

Let's forgive each other




Terkadang tersalah bicara,
saya minta maaf.
Terkadang terjeling tanpa sengaja,
saya minta maaf.
Terkadang terasa cemburu tak bertempat,
saya minta maaf.
Terkadang terasa menyampah yang melampau,
saya minta maaf.
Terkadang terbuat perangai,
saya minta maaf.

Setiap manusia pernah melakukan kesilapan.
Saya minta maaf, saya minta maaf, saya minta maaf.
Saya insan yang lemah.
SPM nak dekat sangat,
Trial beberapa minggu sahaja lagi.
Saya takut.
Takut sangat :'(
Ya Allah,
berikanlah kekuatan kepadaku,
untuk mengharungi segala cabaran hidup.
Tunjukkan lah aku jalan yang lurus,
agar aku mendapat redhaMu.
Amin amin ya rabbal alamin.

Salam ramadhan. Tingkatkan ibadah, perbanyakkan amalan sunat.
Dunia sudah hampir di penghujungnya.
Jauhi larangan Allah, patuhi segala perintahNya.
InsyaAllah, kita bakal menjadi ahli syurga, dengan izinNya.
Amin amin.

Maafkan saya sekiranya ada menyakiti hati kalian.
Secara sengaja atau tidak sengaja.
Saya minta maaf.

Terkadang juga saya ada berasa kecil hati dengan kalian,
saya maafkan.
Terkadang perbuatan kita menjadi perbualan orang,
maafkan lah mereka.
Biar orang kutuk kita, jangan kita kutuk orang.
Semoga segala kebaikan yang kita lakukan di bulan Ramadhan ini,
berkekalan hingga ke akhir hayat.

Assalamualaikum, :')